| „Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR”
Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma zrewolucjonizować poruszanie się po aglomeracji trójmiejskiej. Jego sercem będzie centralny komputer, połączony z centrami sterowania, który będzie sterować sygnalizacją świetlną i regulować ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Nad wszystkim będą czuwały dwa centra dowodzenia - w Gdańsku i Gdyni oraz mały terminal w Sopocie, skąd do głównego komputera będą trafiały dane o np. kończącym się meczu lub koncercie.
W dwóch pierwszych etapach, których realizacja, systemem zostanie objęty tzw. główny ciąg drogowy od granicy Gdyni z Rumią do Świętego Wojciecha w Gdańsku. W samym Gdańsku komputer będzie sterować ruchem na ul. Podmiejskiej, Podwalu Przedmiejskim, Armii Krajowej, 3 Maja, Hucisku, Jana z Kolna, Marynarki Polskiej, Słowackiego, Hallera, Klinicznej, Kościuszki i Starym Rynku Oliwskim. W Gdyni systemem objęta będzie także ul. Wielkopolska, Droga Gdyńska, 10 Lutego i Trasa Kwiatkowskiego. W Sopocie oprócz al. Niepodległości Tristar będzie działał także na ul. 3 Maja. Tristar ma generować "inteligentną zieloną falę". W godzinach szczytu ma ona zakładać poruszanie się samochodów ze średnią prędkością np. 30 km/godz., poza szczytem - z prędkością większą1.
Firma Radiolex jako jeden z podwykonawców dostarcza kompletnie wyposażone obudowy własnej produkcji. Cały projekt przewiduje usytuowanie 180 obudów na najważniejszych trójmiejskich skrzyżowaniach.
Przypisy:
1 http://www.gdansk.pl/gospodarka,1105.html (dostęp: 19.07.2012) |